Vipukulma valkoinen logo

Vipukulma.

Brändi-ilmeen uudistaminen

Vipukulma on Lahden seudulla asuville tuttu paikka, sillä vuokrahalli tunnetaan jo vuosien takaa skeittihallina, erilaisten harrasteryhmien tilana ja teollisuuden asiakkaiden toimitilana. Vipukulman taustalta löytyy perheyritys Tola Family Oy, joka sukupolvenvaihdoksen yhteydessä teki myös brändi-ilmeen uudistuksen.

Vipukulman visiona on tarjota toimintaa ja toimitiloja Päijät-Hämeen alueella. Brändin tulee puhutella niin tilojen vuokraajia, pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita, sijoittajia kuin uusiakin asiakkaita. Uudistunut Vipukulma tarjoaa räätälöityjä tilaratkaisuja joustavasti asiakkaan toiveiden mukaan. Henkilökohtainen ja lämmin palvelu heijastuvat myös yhtiön moderniin ja nuorekkaaseen brändi-ilmeeseen.

ASIAKAS:

Vipukulma

VUODESTA:

2023

TYÖT:

Brand Sprint -työpaja

Brändi-ilme 
Brändikirja

Toimitiloja ja
toimintaa

Logo

Vipukulman logo kunnioittaa vanhaa esikuvaansa nykyaikaistettuna versiona. Vanhasta logosta on hyödynnetty V-alkukirjaimen vino sakara sekä ääriviivakirjaimet. Vipukulman tunnukseksi luotiin käyttöön myös VK-ikoni, joka muodostuu Vipukulman VK-kirjaimista. Käyttökohteita lyhenteelle ovat esimerkiksi somen profiilikuvat, nettisivun favicon, useampisivuisten taittojen tai Powerpoint-esitysten sivutunniste.

Ikonin V-kirjain on korostettu täyttövärillä ja se viittaa hienovaraisesti roomalaiseen numeroon V eli 5, mikä on Vipukulman osakkaiden lukumäärä.

Vipukulma valkoinen logo
Vipukulma violetti logo
Vipukulman violetti ikoni
Vipukulman valkoinen ikoni

Visuaalinen ilme

Vipukulman brändiuudistuksessa ilmeeseen toivottiin raikkautta, moderniutta ja yllättäviä värejä, kuten kirkasta pinkkiä. Hot pink onkin yksi brändi-ilmeen lisäväreistä, mutta sen päävärinä on hillitympi violetti sävy.

Fontteihin haettiin särmää kulmikkaiden Space Grotesk ja Inter-fonttien eri leikkauksilla. Typografiset kontrastit sekä tehostevärit tuovat teksteihin kiinnostavuutta eri julkaisukanavissa.

Graafinen elementti koostuu ääriviiva VK-ikonista. Elementistä on kolme versiota: pelkkä vk-ikoni, yksirivinen pysty ja viisirivinen vaaka. VK-elementti toimii esimerkiksi toistuvana kuviona painomateriaalien, kylttien tai mainoslakanoiden taustalla.

Vipukulman brändin värimaailma
Vipukulman brändin fontit
Vipukulman graafinen elementti

Käyttöesimerkit

Brändiuudistuksessa loimme Vipukulmalle ilmeen, joka yhdistää skeittauksen rentouden, yrityksen pitkän toimintahistorian retrohengen sekä kiinteistöbisneksen ammattimaisuuden. Vipukulman brändiuudistus nosti skeittihallista tutun nimen kiinteistöhallinnan osaajaksi.

Tunnettu ja vahva brändi jatkaa nyt elämäänsä nykypäivän vaatimuksiin päivitettynä, heijastellen uusien vetäjien rohkeaa muutoshalukkuutta ja brändin rajattomia mahdollisuuksia. Käyttöesimerkit kuvaavat näitä edellytyksiä ja näyttävät, miten brändi-ilme toimii käyntikorteissa, tienvarsimainoksissa, nettisivuilla ja muissa markkinointimateriaaleissa.

Vipukulman bussipysäkin mainos ja käyntikortit

Brändikirja

Brändikirja on brändinvartijan tärkein työkalu. Jotta brändi säilyy johdonmukaisena ja näyttää visuaalisesti yhdenmukaiselta eri kanavissa, tulee brändikirjan ohjeistuksia noudattaa tarkasti. Brändikirja kertoo, miten brändiä hyödynnetään eri kanavissa, miltä sen kuuluu näyttää ja mitä se viestii. Toivotamme Vipukulman uudelle brändille monia vauhdikkaita vuosia!

Vipukulman brändikirja
Vipukulman brändikirja
Scroll to Top